BUKO Transport zet dagelijks een vloot van 90 trucks in en deze worden ondermeer ingezet bij het vervoer van kantoorunits. Daarnaast worden met name de autolaadkranen ingezet bij het werken aan daken en dan vooral bij diverse woningbouwcorporaties in Amsterdam. Voor dat werk heeft BUKO een truck nodig die voldoet aan de eisen die Amsterdam stelt. Dat betekent korter dan 10 meter en met een eigen gewicht onder de 30 ton.
Elektrisch en HVO 100
De MAN TGS 40.470 8×2-6 werd door collega bedrijf Wierda Voertuigen Techniek voorzien van een Wide Spread tandemstel, waardoor het laadvermogen steeg naar 12 ton. Vervolgens is door ons de Elektrische-PTO opgebouwd, waarmee de Palfinger PK92002SH autolaadkraan volledig elektrisch, stil en schoon draait, wat een significante duurzaamheidslag is. De truck zelf rijdt op HVO 100, waardoor een zo duurzaam mogelijke oplossing wordt geboden voor in de binnenstad.
Werken in stilte
De Palfinger autolaadkraan heeft een bereik van 37 meter. Bijkomend voordeel van elektrisch kranen is dat de chauffeur dankzij de stilte op het werk nu nog beter kan communiceren met de dakdekkers en omstanders. Dat zorgt voor rust en voor meer veiligheid.
Multifunctioneel voertuig
De MAN werd door Rijkhoff Autolaadkranen BV uit Wormerveer voorzien van de autolaadkraan en Stam bv bouwde de multifunctionele uitschuifbare laadbak, met twistlocks, meerdere rongposities en de RVS kisten. Hierdoor ontstond een fraai en multifunctioneel voertuig die volledig voldoet aan de huidige eisen in de binnenstad van Amsterdam.