De volledig elektrische aandrijving van Wierda Hybrid Technologies drijft het voertuig of de machine aan. De conventionele aandrijving wordt vervangen door een sterke en eigen ontwikkelde elektrische aandrijving. De nieuwe FE driveline van Wierda Hybrid Technologies is stil, uitstootvrij en klaar voor de toekomst.
Bent u benieuwd naar de laadtijd & inzetbaarheid van uw voertuig(en)?
Merkonafhankelijk
SCHOON
GEBRUIKSVRIENDELIJK
VEILIG
Hoe werkt een volledig elektrische aandrijving?
Een op maat gemaakte aandrijflijn voor uw machine of voertuig zorgt voor een volledige reductie van uitlaatgassen en brandstofverbruik terwijl uw inzet gegarandeerd blijft.
Onze in-huis ontwikkelde elektrische aandrijving is geschikt voor het aandrijven van zware- en lichte bouwmachines en voertuigen. Een nieuwe duurzame aandrijving zonder concessies te doen aan de inzet van de dagelijkse werkzaamheden. Een maatwerkoplossing waarmee machines en voertuigen toekomstbestendig zijn.
Voldoende accucapaciteit voor de werkzaamheden en die snel verlengd kan worden door de eenvoudige laadmogelijkheden. De volledig elektrische aandrijving is geschikt als dé maatwerkoplossing voor machines en voertuigen. Reduceert direct alle uitlaatgassen, bespaard brandstof en is geluidsarmer. Direct klaar voor de toekomst met deze duurzame oplossing.
Naast deze oplossing is er ook een mogelijkheid om te schakelen tussen uw huidige dieselmotor en een elektrische aandrijving. Klik hier voor meer informatie.
Voor welke voertuigen is een volledig elektrische aandrijving geschikt?
De volledig elektrische opbouw is zeer geschikt voor onder andere de volgende voertuigen:
- Betonmixers
- Vrachtwagens
- Walsen
- Kranen
- Staat uw type voertuig er niet tussen? Neem dan contact op om te kijken naar een gepaste oplossing.
WIst u dat?
Het mogelijk is om gebruik te maken van verschillende subsidies en vrijstellingen? Daarnaast kan uw bedrijf/instelling in aanmerking komen voor keurmerken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.
Wierda heeft een VIA subsidie ontvangen voor het project ‘first and last mile 2.0’. Aanleiding voor het project is de constatering dat Nederlandse steden nagenoeg dichtgeslibd zijn en vervoerders rondrijden met een dikke map voorschriften die per stad verschillen. De vraag naar transportoplossingen voor schoon en stil binnenstedelijk vervoer neemt sterk toe. Daarbij neemt het binnenstedelijk transport van bouwmaterieel en –materiaal toe als gevolg van de verschuiving van buitenstedelijk bouwen naar binnenstedelijk renoveren en herontwikkelen. Als specialist in speciale en duurzame transportoplossingen voorziet WHT kansen voor een innovatieve en onderscheidende oplossing voor deze problematiek.
Doel van het project is het ontwikkelen van een additionele hybride aandrijving waarbij een retrofit dieselmotor gecombineerd kan worden met een elektromotor voor zwaar vrachtverkeer. Voor zwaar vrachtverkeer is dit vooralsnog niet ontwikkeld.
Dit project is mede gefinancierd in het kader van de respons van de Unie op de COVID-19-pandemie.